
2 عصير قصب لو سمحت
عينيا يا قمر
-
قصة حقيقية حدثت بالهندأغسطس 19, 2025
-
تحاليل كاذبةيونيو 13, 2025
-
قصة لبنت اسمها نوريونيو 11, 2025
-
عندما علمت من المحامي الخاص بزوجها انها …مايو 22, 2025
هند صحبتي قربت مني وقالت بصوت واطي
هو ماله الراجل دا بيبص لك كدا يا بت يا سماح
اصل عينه مني
ااه قولتيلي عشان كدا جيباني اشرب من عنده عصير
ومش هتدفعي طبعا
فشر انتي تعرفي عني كدا
أحلى كوبايتين عصير للهوانم
كنت واقفه بشرب العصير وانا بلاغيه وبغمزله
بصراحه كنت عاوزه أوقعه أكتر
الواد ابوه صاحب أكبر محل عصير في الحتة
والزباين عندهم طوابير وهو وحيد ابوه وامه
كان لازم اتقل عليه عشان أوقعه فيا
حاول معايا كتير وجاب نمرتي معرفش منين
بس انا كنت بصده ..اصله واد لعبي ومش بتاع جواز
لازم أجيبه على بوزه ويتقدم لي ..اه مانا مش زي البنات الشمال اللي يعرفهم
بس لما بحس انه خلاص ابتدى يزهق وييأس
بعدي عليه واشرب من عنده عصير ..والاغيه بضحكه
ولا بغمزة عشان يحن من تاني
هنيا يا قمر
شكرا
ايه دا ..لا والله ما حصل
هو ايه لاطبعا لازم تاخد الحساب
ميصحش ابدا يا انسه سماح
وبعدين بقى يا حسنين هو انت مش عايزني أشرب
من عندكم تاني ولا أيه
ها ..لا طبعا المحل وصاحب المحل ملكك
بس انتي عدم اللمؤاخذه يعني معرفتنيش بالأستاذه
دي ..دي هند صاحبتي ساكنه في الحارة اللي ورانا
عند المقام ..أتعرفت عليها من اسبوعين
وبقينا زي الاخوات
اهلا بيكي ..نورتي المكان
هند قالت له بقنعره
اه ..متشكره ..مش يلا بقى يا سماح
طيب بالأذن بقى يا حسنين
أذنك معاك يا جميل
وقفت توكتوك وطلعنا على المحل اللي بتشتغل فيه
هند ..محل هدوم قالت لي انها شغالة فيه من سنه
ومحتاجين وحده تشتغل معاهم ..مكان البنت اللي اتجوزت
ومشيت ..روحت معاها وقابلت صاحب المحل
واتفقت معاه ع المرتب وساعات الشغل ..وقالي
شهر تحت الاختبار لو نفعتي معانا
هزودلك الق\بض
الشغل كان 10 ساعات ..كنت انا وهند مع بعض
والأمور كانت تمام ..اشتغلت لمدة اسبوعين
والأمور كانت تمام ..انشغلت في المحل
والشغل الجديد ونسيت حسنين شوية
ومبقتش أعدي عليه في المحل ..خصوصا
وان بيتنا كان ليه طريق تاني غير طريق المحل بتاعهم
صاحب المحل كان أكبر مني ب 20 سنه
زوجته كانت مريضه فكان مش بييجي على طول
وسايب الشغل لأبن أخته ..اسمه علاء
شاب رخم كدا وملزق وعينه عليا في الرايحه والجاية
هند قالت انه حاول معاها قبل كدا ..بس هي شدته
ومن ساعتها عرف انها ملهاش في الشقط
وافتكر اني انا سهله ..حاول يستظرف أديتله فوق دماغه
اشتكيته لخاله وقالي متزعليش منه
انا هخليه ميتكلمش معاكي تاني ..صاحب المحل
كان اخلاق ومحترم عكس الزفت ابن اخته دا
لكن بعدها بكام يوم م\اتت مراته ..وزعل اوي
وقرر يقفل المحل فترة ..كان بيحبها أوي
قال معلش شهر كدا لحد ما اعرف افوق
من الصدمه ومتقلقوش مرتبكم ماشي
رجعت البيت تاني وابتديت اتخنق من القعدة
كنت خلاص أخدت ع الخروج والروح والجي
في يوم كنت عند هند زورتهم في بيتهم
وقعدت معاها وقالت لي في عريس متقدم لها
شاب من عندهم باين عليه طيب وابن حلال
قولتلها الف مبروك وربنا يتمم لك بخير
طبعا لما أرجع وأحكي لأمي ..هتسود عيشتي
وتقولي شايفه البنات اللي بتفرح أهاليهم وبيتخطبوا
وانتي كل ما حد ييجي بترفضيه
وانا كنت برفض عشان مستنيه حسنين
دا يحس على دمه وييجي يتقدم
حسنين !! انا أزاي نسيته الفترة دي
لازم أعدي عليه وانا راجعه واشوفه
زمانه نسيني او في وحده غيري وقعته
الكلام خدني والقعده مع هند وكلامها
عن خطيبها ..والساعه قربت على 11 قولتلها
معلش بقى انا مضطرة أمشي عشان اتأخرت
نزلت من عندها وقولت انا هعدي عليه الأول
وألمح له بقى أن في حد متقدم لي يمكن يحس على دمه
عديت المرة دي من الشارع بتاعهم
ولقيت العصارة مقفولة ..وفي شادر عزا
قريب من بيتهم ..ماهو بيتهم فوق العصارة
قلبي أتق\بض …قربت بسرعه من العزا
ولقيته واقف بياخد العزا وشكله حزين
اول ما شافني ..خرج ومشي ورايا
ووقفنا عند العصارة وانا بقوله
خير مين م\ات
قالي وهو حزين
ابويا م\ات أمبارح
لا اله الله الله ..أنا الله ونا اليه





