
نشرت الفنانة داليا مصطفى صورة نادرة لها من الطفولة، عبر حسابها الرسمي بموقع “إنستجرام”.
وعلقت داليا على الصورة: “بقلب في صوري القديمة لاقيت الصورة دي ليا.. إيه رايكم؟”.ويعرض للفنانة داليا مصطفى حاليا مسلسل “حواديت الشانزليزيه” بطولة إياد نصار، وإنجي المقدم، ومي سليم، وإدوارد، وفريدة سيف النصر، وأماني كمال، وسارة عادل، ودانا حمدان، وأحمد جمال سعيد، وعمر الشناوي، وندا عادل، ومنة جلال، من تأليف نهى سعيد وأيمن سليم، وإخراج مرقس عادل، من إنتاج “سينرجي” للمنتج تامر مرسي
-
النادلة السوداءنوفمبر 24, 2025
-
اطفئ الأجهزة وستعود ابنتكنوفمبر 24, 2025
-
الطفلة ايسلنوفمبر 23, 2025
-
قال له سأجعل ابنتك تمشي لم يتوقع الأب أن المعجزةنوفمبر 23, 2025
يذكر أن الفنانة داليا مصطفى شاركت في مسلسل “روج أسود”، وهو من تأليف أيمن سليم وإخراج محمد عبد الرحمن حماقي، ويشارك في بطولته رانيا يوسف، غادة طلعت، مي سليم، لقاء الخميسي، فرح الزاهد، وآخرين
تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، صورة لطفلة صغيرة قيل أنها تخص فنانة شهيرة في وقتنا الحالي.
وبالبحث تبين ان هذه الطفلة هي الفنانة هبة مجدي في مرحلة طفولتها، قبل أن تصبح من أجمل وأشهر الفنانات حاليا.
هذه الطفلة أصبحت أجمل وأشهر فنانة.. خمن من هي؟وكانت أعلنت الفنانة هبة مجدي، مرورها بوعكة صحية شديدة هي وابنتها، أدت لدخولهما المستشفى ، وذلك عبر ستوري، على حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام
ونشرت هبة مجدي صورة لها مع ابنتها في المستشفى، قائلة: “يا جماعة محدش ياكل من ماكدونالدز، وخصوصًا فرع التجمع اللي جنب مدارس نارمر وكاربيتال، أنا ودهب كلنا إمبارح منه وإحنا لسة خارجين من المستشفى الحمد لله على كل شيء.”
ورُزقت الفنانة هبة مجدي وزوجها الفنان محمد محسن بطفلهما الثاني، منذ عامين وأطلقا عليه اسم «موسى»، وذلك حسب ما أعلنه محسن عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك،إذ كتب عبر حسابه بـ«فيسبوك» قائلًا: «الحمد لله رب العالمين، أكرمنا ربنا ورزقنا مولودنا الثاني بعد دهب، وعقبال عندكم جميعًا..
سهام
معلش ماهو برضو غصب عنه اعذريه ده مهما ان كان راجل واكيد حاجة زي كده تعباه نفسيا اصلا فامعلش فوتي
نجلاء
ماشي يا سهام انا هفوت وهعدي كل حاجة ولما اشوف بقا اخرتها اي
وبعدها قفلت نجلاء معايا وخرجت بره الصاله ولقت مازن بيخبي السيجارة قالت له
ايه اللي انت بتخبيه ورا ضهرك ده يا مازن انا شايفاك
حازم
مفيش حاجة يا نجلاء ده انا كنت عازم على جوزك بسيجارة بس هو خايف يشربها قدامك تقوليش امه اللي هتعلقه في السقف
نجلاء
لا وانت الصادق يا حازم السيجارة من السجاير اللي المفروض انها متتشربش من اللي بتبقا محشية صح ولا لا
حازم
ياشيخة دي حاجة كده تفاريحي بس يعني متكبريش الموضوع يا نجلاء يعني مازن بيشرب معايا واجب بس
نجلاء
ازاى ياحازم وبعدين انت جاي تتلف أخلاقه انت متعرفش ان هو ملوش في حاجة
مازن
والله ياحبيبتي فضلت اقوله كده وهو ابدا يقولي لازم تشرب معايا وانا اقوله لا
نجلاء
بلا لا بلا ااه انا هسيب لك البيت وانت اعمل فيه اللي انت عايزة اعمل ما بدالك يا مازن انا خلاص زهقت منك ومن عيشتك
حازم
يانهار ابيض انا شكلي خربت البيت اهدي يا نجلاء واعقلي ميصحش كده ده مهما ان كان جوزك برضو
نجلاء
لا يا حازم هو كده خلاص جاب آخره معايا انا رايحة بيت ابويا ولما يعقل يبقا يجي ياخدني من بيت ابويا
ومشيت نجلاء من البيت ومازن قال لحازم
عجبك كده ياعم حازم انا مصدقت انها حنت عليا وبقت كويسة انا مش عارف انا ليه طاوعتك على القرف ده انا غلطان ياعم
حازم
الله الله جرا ايه يا عم مازن هو انا مش صاحبك ويهمني مصلحتك ولا ايه انت هتعمل عليا انك برئ ما انت بتشرب من زمان وشغال يعني هي جات على السيجارة دي
مازن
ياعم ما أنا برضو مكنش المفروض مكنتش اشرب معاك هنا خالص الله يخربيت الشيطان ياعم انت
حازم
خلاص بقا ماقولت لك اني هرجعها لك انت مالك ياض عامل زي العيل الصغير كده ليه لا حول الله اهدي
وبعدها رجع حازم البيت وقالي
عرفتي اللي حصل مش صاحبتك سابت البيت لمازن ومشيت على بيت ابوها
سهام
يانهار ابيض انت بتتكلم جد يا حازم طيب وهي هتعمل كده ليه وانت عرفت منين
حازم
ما أنا ياستي روحت لهم عشان خاطر اقوله على مصلحة كده ماهو الصراحة صعب عليا اوي لما قولتي لي انه قاعد في البيت وكده رحت لقيتهم والعين نار ياسهام وراحت نجلاء قالت له انا رايحة بيت ابويا وانت لما تبقا راجل تبقى تيجي تاخدني
سهام
لا حول ولا قوة الا بالله طيب ليه بس نجلاء تعمل كده دي الواحده فينا ملهاش غير بيت جوزها وبس هي بقا ليه تمشي ده جوزها غلبان خالص
حازم
انتي مالك عماله تدافعي عنه كده ليه ياسهام الله ما تتعدلي كده هو في ايه
سهام
ايه ياحازم في ايه هو انا يعني عشان بقول كلمة حق تقوم تطلع فيا كده وبعدين انت بتغير عليا من مين ده مازن ده طول عمري بعتبرة جوزي اختي وزي اخويا
حازم
ولو يا سهام انتي مراتي ومازن ده راجل برضو وانا مقدرش اسمع مراتي وهي بتدافع عن راجل تاني ماشي
سهام
ماشي ياحبيبي خلاص وانا مش هتكلم عن حد تاني عشان ميصحش كده ابدا انا عارفه
حازم
طيب قومي حضري لي لقمة أكلها يلا بسرعه الا انا جعان
سهام
من عنيا حاضر دقيقة واحده وهكون عملت لك الاكل انا طابخة اصلا الاكل اللي بتحبه
ودخلت المطبخ وهو اتصل بنجلاء وقال لها
اسمعي انا قولت لسهام اني رحت لكم البيت ولقيتك انتي ومازن بتتخانقو عشان كده انتي مشيتي وسبتي البيت
نجلاء
طيب هعرفها كده خلاص وبعدين يا خويا انا جيت عند أبويا عشان الصراحة عايزة اطلق منه بقا خلاص يا حازم انا عايزك انت اتصرف بقا
حازم
يابت ما انا ناوي اتجوزك انتي هو انا يعني طايق البومة اللي عندي ديه ده انا مش طايقها خالص ونفسي اعيش معاكي انتي ياقمري
نجلاء
خلاص بقا انا هستناك هو يطلقني وانت تتجوزني
حازم
اسمعي بقا انتي حاولي ارجعي البيت عشان انا مش هعرف اجي لك عند ابوكي ماشي وانتي عارفه انا ببقا عايز اجي لك علطول انا الصراحة وعدته اني هاجي لك عند ابوكي وارجعك ماشي
نجلاء
خلاص هستناك يا حازم تيجي لي عند ابويا يلا انا هقفل دلوقتي بقا سلام لحسن ابويا يقولي انتي بتكلمي مين
وبعدها انا خرجت من المطبخ وقولت له
انت بتكلم مين في التليفون ياحازم انا جهزت الاكل اهو
حازم
لا ابدا ياستي اصل مازن كلمني تاني دلوقتي وعمال يترجاني عشان اروح اكلم له نجلاء عشان ترجع البيت انتي رأيك ايه يا سهام اروح لها عند ابوها ولا اعمل ايه
سهام
والله ياحبيبي انت لو رحت تصالحهم على بعض يبقا انت كده هتعمل خير فيهم ده الاتنين مش بيستغنو عن بعضهم خالص وانت بقا ياحبيبي يبقا كتر خيرك
حازم
خلاص هبقا افكر في الموضوع ده كده وابقي اروح لها عند ابوها بس انا بيني وبينك انا مش بطيق الراجل ابوها ده ولا مراتة دي مراتة دي لوحدها عايزه لها دماغ
سهام
معلش يا حبيبي انت اتجنبها وخلي كلامك مع ابوها وبس وهو بقا يتصرف ويخليها ترجع لجوزها
حازم
خلاص خلاص يا سهام انا بكرة بعد مارجع من الشغل كده هبقا اروح لحد عندهم وربنا يستر بقا
وبعد شوية لقيت حماتي طالعه عندي وبتقولي
جرا ايه يا حبيبتي هو انتي مش عايزة ابني يجي عندي ولا ايه وانت ياحبيب امك مبقتش تعدي عليا خالص بقيت تيجي من بره على هنا علطول هي امك دي ملهاش حق عليك يعني
سهام
طيب وانا مالي بس يا حماتي هو اللي لسه راجع من برة انا بقا مالي يعدي عليكي ولا يجي على هنا هو انا يعني اللي بقولة مايعديش عليكي
الحما
وليه لا ياختي ما أنا عارفاكي بت سماوية وقلبك اسود وانتي اللي بتعصية عليا دايما
سهام
انا برضو ماترد على امك ياحازم ولا انت بس مفيش في دماغك الا الاكل انت نازل اكل وسايب امك تقول عليا كده ينفع ياحازم
حازم بياكل وبوقه مليان وقال لها
جرا ايه ياما وهي يعني سهام هتمنعني عنك ليه انا اللي كنت في مشوار وجيت طلعت على هنا علطول عشان كنت جعان بس وعايز اكل
الام
ايوه ايوه دافع عنها ياخويا ماهي مراتك حبيبتك وانا حي الله امك وبس يعني هي أغلى عندك مني
حازم
متقوليش كده ياما انا معنديش أغلى منك في الدنيا كلها وبعدين سهام دي بتحبك ياست الكل
الام
لا ياخويا وانا مش عايزاها تحبني انا كفايه عليها تحبك انت وبس بقولك ايه انا نازله تحت وإياكي يا حازم تتكرر تاني والاقيك تطلع كده من غير ماتعدى عليا
وبعدها نزلت حماتي وانا قولت لحازم
عجبك اللي امك عملتة ده ياحازم انا ساكتة عشانك انت بس امك زودتها اوي بقا الصراحة هو انا كنت عملت لها ايه يعني طب ده انا قايدة لها صوابعي العشره شمع
حازم
يوووه بقولك ايه ياسهام انا مش عايز وجع دماغ وبعدين احنا لسه بنقول على اللي سابت بيتها ومشيت ولا انتي كمان بقا هتعملي حجة وتقولي امشي واسيب لك البيت
سهام
لا يا حازم انا اعقل من اني اسيب بيتي وامشي اصلا انا اكبر من كده ياحبيبي على العموم اامك دي انا بعرف اتصرف معاها وبجيبها بشوية حنية سيبك انت
وفي بيت ابو نجلاء كانت مرات ابوها قاعده مخنوقة منها وقالت لها
هو انتي ياختي ناويه تتطولي في القاعده عندنا هنا ولا ايه وبعدين هو مش بيت جوزك أولى بيكي ولا ايه
نجلاء
والله انا قاعده في بيت ابويا يا فوزية ومش عايزة كتر كلام واصلا اصلا محدش يقدر يمشيني من هنا ولا ايه يابا
ابوها بيشرب شيشة وقال لها
ايوه يا نجلاء بيت ابوكي يا بنتي بس بيت جوزك بيكي أولى طبعا وانتي هنا النهاردة ولا بكرة ولا بعده انتي مسيرك راجعة لبيت جوزك وفوزية بتتكلم صح
نجلاء
لا بقا انا حره وانا هنا في بيتك ومفيش حد يقدر يقولي امشي من هنا وانا همشي بمزاجي لما المحروس يجي يصالحني
قالت كلامها ودخلت جوه وفوزية قالت لابوها
عجبك اسلوب بنتك ده يامحروس ولا مش عجبك هو انت يعني معايا خالص ولا انا في دماغك كتك الهم راجل
وبعدها تاني يوم راح حازم بيت ابو نجلاء وقاله
انا جاي لكم النهاردة عشان ارجع نجلاء لجوزها أصله ياعيني من ساعت لما هي مشيت وهو مش طايق نفسه خالص
فوزية
طيب ياخويا ولما هو مش قادر على بعدها كده مجاش هو ياخدها بنفسه ليه بعت لما واحد بداله ليه هو انتي المحامي بتاعه ولا المحامي بتاعه
نجلاء
جرا ايه يا فوزية حازم ده يبقا صاحب مازن وكمان كان جارنا في البيت القديم يعني الراجل جاي يعمل خير ونقوله كتر خيرك مش نسمعه كلام ملوش لازمة
فوزية
ياختي اولعي انتي وهو وجوزك وانا مالي بيكم انتو الاتنين وعايزة ترجعي ارجعي بالسلامة طب ده يوم المنى يوم ما تمشي من هنا
نجلاء
والله يا فوزية لو ما اتلميتي لكون مورياكي
حازم
خلاص بقا يا نجلاء يلا بقا ادخلي لمى هدومك وتعالي اروحك لبيت جوزك يلا ربنا يهدي النفوس يارب
وبعدها رجعت نجلاء مع حازم على بيتها وقالت له
تعالي ادخل ياحازم الموكوس شكله مش هنا تعالي ده انت وحشتني اوي ياخويا تعالي
حازم
يخربيت عقلك يابت انا خايف ليكون جوه ولا حاجة تودينا في داهيه
نجلاء
ولا جوه يعني ياحازم هيعمل ايه ده ملوش لازمة اصلا
حازم
يابت بطلي كلامك ده وبعدين بقا في حلاوتك دي يابت انتي عماله تحلوي تحلوي وبعدها لك
نجلاء
هيهي يوه كتك ايه يا حازم وعلى كلامك الحلو ده انت عارف انا بحسدها عليك الست سهام دي هوووف
حازم
جرا ايه يا نجلاء الله وبعدين معاكي يابت انتي وفي اللحظة دي حضنتة ودخل مازن وقال لهم
انتو بتعملو ايه هنا انت بتعمل ايه ياحازم انت بتخوني مع مراتي
حازم
لا لا يا مازن متفهمش غلط دي بس انا كنت بواسيها عشان بس كانت زعلانة منك بقولكم ايه انا ماشي مراتك عندك اهيه واتصالحو بقا انت وهي
ومشي حازم ونجلاء قالت له
انا بخونك معاه ماطلقني ياراجل انت الله انت مخليني على ذمتك ليه لما شوفتني في حضن راجل تاني عشان انت مش راجل يامازن
مازن زعق فيها وقال لها
اسكتي يانجلاء انا مش عايز اسمع صوتك انتي خاينة وانا مش هتعامل معاكي انا هوريكي يانجلاء
ومشي مازن وجه عندي البيت وانا كنت لبسه لبس خفيف وفتحت الباب ومازن قالي
جوزك فين يا سهام وزقني ودخل وانا قولت له
انت ايه اللي دخلك هنا يامازن انت اتجننت انت ازاى تزقني وتدخل عليا وانا بالشكل ده
مازن
جوزك بيخونك مع مراتي ياسهام جوزك ومراتي خاينين
سهام بصدمة
انت بتقول ايه يا مازن معقوله الكلام ده ازاى كده وفي الوقت ده الباب خبط وقولت لمازن ادخل البلكونة بسرعه عشان اكيد ده حازم ادخل
ودخل البلكونه ولما حازم دخل واجهتة وقولت له
انت كنت عند نجلاء بتعمل ايه في بيتها يا حازم انت بتخـ..ــوني مع نجلاء
حازم ارتبك وقال
انتي م م مين اللي قالك كده
خرج مازن من جوه وقاله
انا ياحازم اللي قولت لها انك خاين لاني شوفته في حضـ..ــن مـ..ــراتي وعلى فكرة البوليس جاي لك دلوقتي
حازم بصدمة
وانت بتعمل ايه هنا وانتي لبسه كده ليه ياسهام
مازن مسكة ضربه وبعدها جات الحكومة وقبضت على حازم جوزي وهو اتهمني بالخـ..ــيانة زي ما انا اتهمته وبعدها اتطـ..ــلقت منه ودلوقتي عايشة حياتي من غير جواز لان مفيش راجل له اما.








