Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
عام

جوزي دخل الشــ..ــقه لقاني

وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا سهام

عندي 35 سنه وفي يوم كنت بفتح باب شقـ..ــتي ولقيت جارتي بتنزل عفشهاسهام
ايه ده يا نجلاء انت رايحه فين كده اوعي تقولـ,ـي ان انتي هتعزلي

نجلاء
معلش يا حبيبتي بقى هحاول اشوف شقه صغـ,ـيره على قدي لان الشقه دي ايجارها عالي عليا قوي وانت عارفه ان مازن جوزي مش بيشتغل دلوقتي

سهام
يا ستي خليكي موجوده هنا في البيت واي فلوس انتـ,ـي عـ,ـايـ,ـزاها انا تحـ,ـت امرك فيـ,ـها واكيـ,ـد مـ,ـش هقولك لا يعني

نجلاء
هستلف منك الشهر ده ولا الشهر اللي بعده مش هينفع يا حبيبتي وانا خلاص لقيت شقه ورحت دفعت المقدم بتاعها هي قريبه منك برده مش بعيده واحنا هنفضل صحاب

سهام
طب لو عايزاني معاكي في اي حاجه والله انا تحت امرك انا كده كده حازم جوزي مش موجود النهارده في البيت وفاضيه لو عايزاني اجي افرش معاكي الشقه تحت امرك

نجلاء
كده كده انا مش هعمل اي حاجه النهارده لان يا دوبك هينزلوا العفش وبس تعالي بكره باذن الله لان مازن نازل يدور على شغل وهكون طول النهار لوحدي هستناكي

سهام
خلاص ماشي يا حبيبتي خدي بالك انت بس من نفسك ولو عوزتي اي حاجه كلميني في التليفون
وبعدها نزلت وانا دخلت

حازم
ايه بقالك ساعه واقفه على السلم عماله تتكلمي مع مين كده على الصبح

سهام
بالله عليك يا حازم ما تحاول تشوف شغل لمازن معاك في الشركه هو ساب شغله بقاله فتره ودلوقتي هي سابت شقتها وانا عارفه الظروف عامله ازاي والدنيا صعبه وغاليه ازاي

حازم
واللي زي ده هيشتغل معايا ايه بس في الشركه على العموم لما ابقى اروح الشغل كده هبقى احاول اشوفله اي وظيفه وبعدين طب ما انا كنت قاعد معايا امبارح ليه ما قاليش على موضوع انه هيعزل ده

سهام
شكله اتكسف علشان ما تعرضش عليه فلوس عشان يدفع الايجار حاول انت بس تشوف موضوع الشغل اللي قولتبك عليه
وبعدها نزل وشويه ونزلت حماتي

الحما
الحمد لله ونستك مشيت من هنا من البيت وبعد كده هبـ,ـقى اشوف شقه ابني متـ,ـروقه على طول

سهام
ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده يا حماتي هو انت شايفاني دايما مهمله في الشـ,ـقه ولا ايه

الحما
لا يا حبيبتي دايما شايفاكي هي انت عندها هي عندك حتى انا ساكنه معاكي في نفس العـ,ـماره ما بيهونش عليك تطلعي تبصي علي حتى

سهام
تبقى تعوز مني اي حاجه حماتي لان انا لازم اقفل الشقه دلوقـ,ـتي لان نازله السوق هجـ,ـيب شويه طلبات

الحما
ما تنزلي يا حبيبتي هو انتي بتكرشيـ,ـني من شقه ابني ولا ايه انا قاعده هنا في الشـ,ـقه وحره اعمل اللي انا عايزاه

سهاملا طبعا يا حماتي تحت امرك اعملي اللي انتـ,ـي عايـ,ـزاه وبعـ,ـدها رجعت ولقيت حماتي قاعده
في الصاله وبتقولي

الحما
كويس انك شرفتي يا مرات ابني اقعدي بقى لحد ما جوزك يجي وشوف هنعـ,ـمل ايه في اللي احنا شفناه ده

سهام
يا فتاح يا عليم يا رب حماتي دورتي في الشقه وطلعتي ايه ما انا عارفاك ما بتعرفـ,ـيش تقعدي كده في الشـ,ـقه شويه هاديه

الحما
لما يجي جوزك يا حبيبتي نبقى نشوف وفي الوقت ده دخل حازم

حازم
خير ياما ده انا لسه رايح الشغل اتخنـ,ـقتوا ليه المره دي بقى ان شاء الله

الحما
لا يا حبيبي فهمني الرب بتاع جـ,ـارتك بيعمل ايه لما مراتـ,ـك انا شـ,ـفت نجلاء كذا ـ,ـره وهي لابسـ,ـه الـ,ـروب ده اصل اللي زي دي ولا بتتكسف ولا عندها خشب بتخرج ترمي الزباله بالـ,ـروب

سهام
وايه اللي هيجيب الروب ده في ليبيا وبعدين عادي يا حماتي ممكن تكون نسيته عندي هنا

الحما
نسيته عندك وهو اللي علق نفسه في الدولاب يا حبيبتي ان شاء الله ولا ايه وواحده زي دي تقلع بـ,ـره بيتها ليه خرجت بالقميص من هنا لهناك ولا ايه

سهام
هو حضرتك مش ملاحظه ان الجو شتاء وعايز انها تلبس الربع الدفايه اكيد كانت لابسه الروب على الدـ,ـفايه وبعد كده راحت خرجت شقتها

حازم
ازاي الكلام ده ان شاء الله وازاي تسمحي ليا اصـ,ـلا تخشي شقتنا هنا بالروب بس
ما فيش حاجه اسمها عبايه او اسدال تحطهم عليـ,ـها

سهام
هو انت بتحاسبني على ايه هو انا اللي كنت سايبـ,ـه الرب بـ,ـتاعي في شقتهم ايه المشكله يعنـ,ـي ان هي عملت كده وكل واحد حر في حياته

حازم
لا والله ده انا حمدت ربنا ان هم مشيوا من البيت من هنا بقى لان بقيـ,ـت اـ,ـس كده ان انا مش مـ,ـرتاحلك وليها

سهام
قصدك ايه بقى ان شاء الله بالكلام ده

حازم
ما فيش اي حاجه وهاتي الروب ده انت مش هترجعيه ليها تاني

سهام
بجد والله العظيم انا زهقت من اللي انت بتعمله انت وامك ده وبعدها روحت دخلت الاوضه عندي وفي الشقه اللي كانت فيها نجلاء دخلت ومازن جوزها قال

مازن
بالله عليكي ما تزعلي مني واوعدك ان انا هتغير وهلاقي شغل بس اوعي تسيبيني انتي ما تعرفينجلاء
انا عايزه افهم حاجه بس ايه اللي دخلك في سكه المخدرات دي فانت تعمل كده ما تعرفش يا مازن انا بحبك ازاي بس بالطريقه دي هتخليني اطلق منك

مازن
بالله عليك اوعي تقولي الكلام ده تاني انا بجد ما اقدرش استغنى عنك وبحبك جدا والله
مواعيدك ان انا هتعالج وهاخد العلاج بانتظام المره دي مش كلام وبس

نجلاء
انت شايف الشقه اللي احنا قاعدين فيها عامله ازاي بقى كانت شقتي كبيره اسكن في الشقه الصغيره دي

مازن
بكره باذن الله هنزل ادور على شغل ولو عايزه نرجع هناك تاني هنرجع هعملك كل اللي انت عايزاه والله

نجلاء
اي تمام ماشي اتفضل بقى انزل هاتلنا اي اكل علشان خاطر انا جعانه جدا
وبعدها اتصلت بيها

سهام
ازيك يا نجلاء عامله ايه انا عارفه والله ان انت مخنوقه مش وقت وانا اكلمك في اي حوارات بس انا واقعه في مشكله كبيره جدا

نجلاء
خير يا حبيبتي في ايه قولي ولو في اي حاجه اقدر اساعدك بيها هعملها مش هتاخر

سهام
انا مش عارفه الروب بتاعك ايه اللي جابه في الدولبي وبجد حماتي مكبره الحوار خالص لو اتكلمنا في الحوار ده قدام حازم يا ريت تقول ان انت نسيتيه عندي وانتي كنتي لابسه دفايه ولا حاجه

نجلاء
الروب بتاعي انا عندك بيعمل ايه انا من امتى وانا بقلع عندك اصلا

سهام
والله بجد انا مش فاكره بس ارجوكي انتي عارفه
والله حماتي بتاعت حوارات ومشاكل
وانا مش ناقصه الله يخليكي

نجلاء
متخافيش يا حبيبتي لو اتكلمت في اي حاجه
انا هقولها كده وبعدها قفلت والباب خبط
وفتحت. وكان جوزي حازمحازم
مساء الخير يا مدام نجلاء انا اسف ان انا جاي كده من غير ميعاد هو مازن هنا

نجلاء
ادخل ادخل مازن مش جوه بس اعمل حسابك ان ممكن يجي في اي وقت وبعدها
ودخل وقالحازم
متعرفيش وحشاني ازاي والله على قد ان انا مبسوطه ان هقدر ادخل عندك هنا براحتي بس متضايق ان انا مش هشوفك كل يوم

نجلاء
سيبك من الحوار ده دلوقتي مراتك لسه مكلماني على موضوع الرعب اللي عندها بتقول امك عامله معاها مشاكل جامده جدا انا غلطانه اني نسيته عندك اصلا وانت مش تجيبه

حازم
وانا افتكر ايه ولا ايه يا نجلاء انا كنت فاكره بتاعها هي اصلا ما اعرفش ان هو بتاعك انت المهم عملتي ايه مع مازن

نجلاء
ولا عملت اي حاجه عمال يحلف ليا أنه هيلاقي شغل ما تيجي تبقي نمشي ونتجوز

حازم
اوعدك في اسرع وقت والله هعمل كده
وفي الوقت ده دخل مازن

مازن
حازم ازيك عامل اي

حازم
جيت يا سيدي مش لقيتك وبعدين
مراتك قالت ليا انك طالع علي طول
وقالت لازم استناك

مازن
اه كنت بجيب اكل ولازم نتغدا سوا انهارده
تعالي وبعدها اقعد
ودخلت نجلاء المطبخ وبدأت تفتكر اللي
حصل قبل ما تمشي

#فلاش باك

دخل حازم عندها وقالها

حازم
متعرفيش انتي وحشاني ازاي. والله قاعد من
بدري نفسي ادخل عندك ومش عارف
لاحسن سهام تشوفني

نجلاء
الحل الوحيد ان انا امشي من العماره هنا
علشان نقدر نتقابل برا براحتنا

حازم
انتي هتعمليها بقى ازاي ان شاء الله وهتقدري تقنعي مثلا ان هو يمشي من هنا

نجلاء
انا عايزه مازن يبقى مدمن وسيب الباقي عليا انا

حازم
وانا اعملها ازاي يعني بقى ان شاء الله هو انت شايفاني اصلا ليه في الحاجات دي

نجلاء
اعمل نفسك انك ليك المهم انت لازم تتصرف
انا لازم ادمر مازن وبعدها فعلا اتفقوا
علي لعبه وتاني يوم كانت نجلاء بتتخانق
مع مازن ومشيت وخبط عليه
حازم

حازم
هو في ايه يا مازن صوتك انت ومراتك عادي ليه كده انا ما رضيتش ادخل الا ما هي ما تنزل
هي راحت فين اوعى تقولي انها سابت البيت ومشيت

مازن
مشكلتها والله ان هي بتطلع طلبات اكتر من طاقتي هي عارفه مرتبي عامل ازاي اجيب لها فلوس منين

حازم
والله كل ستات كده يا صاحبي خد السيجاره دي هتعلي معاك قوي

مازن
لا بالله عليك نجلاء لو عرفت مش هتسكت

حازم
وهي هتعرف منين يعني احنا قاعدين مع بعض كده قعدت انس اما اقوم اعمل كوبايتين شاي
وبعدها اتعود علي الإدمان وفي يوم كان
راجع من شغله

نجلاءمازن
مشكلتها والله ان هي بتطلع طلبات اكتر من طاقتي هي عارفه مرتبي عامل ازاي اجيب لها فلوس منين

حازم
والله كل ستات كده يا صاحبي خد السيجاره دي هتعلي معاك قوي

مازن
لا بالله عليك نجلاء لو عرفت مش هتسكت

حازم
وهي هتعرف منين يعني احنا قاعدين مع بعض كده قعدت انس اما اقوم اعمل كوبايتين شاي
وبعدها اتعود علي الإدمان وفي يوم كان
راجع من شغله

نجلاء
ايه ده في ايه يا مازن من امتى وانت بتيجي بدري كده وهيكون حصل مشاكل في الشغل

مازن
اول ما دخلت الشركه النهارده لقيتها مدير بيقول لي ملكش شغل عندنا ما اعرفش ليه

نجلاء
ما تعرفش ليه على اساس انت مش شايف نفسك كويس قوي في المرايه عامل ازاي حرام عليك يا اخي اللي انت وصلتنا بيه ده

مازن
والله انا ما اعرفش مالي الفتره دي على طول سرحان كده ومش مركز ومش فاهم في ايه

نجلاء
قولي الحقيقه لو بتاخد حاجه عرفني انت فعلا شكلك عامل زي المدمنين

مازن
اي ادمان لا طبعا مافيش الكلام ده
انا بس مصدع

نجلاء
لا والله والمفروض أن أصدق الحوار ده علي العموم والله لو اتاكد متعرفيش أنا هعمل اي
وبعدها فعلا بقي مدمن وقعت في البيت ومش لاقي شغل وفي يوم نجلاء قالتله

نجلاء
انا بطلع وبنزل وبخاف صاحب العماره يشوفني هتتصرف ازاي في موضوع الايجار

مازن
هنزل ابيع تليفوني عايزه حاجه ثانيه يا نجلاء هعملك كل اللي انتي عايزاه

نجلاء وهو ده حل ان شاء الله لا طبعا مش هينفع الكلام ده شوفلنا شقه صغيره نعيش فيها علشان نقدر ندفع الايجار

مازن
معقول هتسيب الشقه دي انتي بتحبيها جدا ومرتاحه فيها

نجلاءوهو انا كنت السبب احمد ربنا ان انا نسكت على اللي انت بتعمله

مازن
انا هحاول اكلم حازم واخد منه فلوس نمشي بيها نفسنا الفتره دي لحد ما الاقي شغل

نجلاء
اوعى تتكلم معاه في حاجه وياك تعرفه اصلا ان انت بتاخد حاجه انا مش ناقصه فضايح ومش ناقصه ان يقول ل سهام ما تتكلمش معايا ثاني

مازن
حاضر ماشي وبعدها فعلا سابو العماره
مشيوا
#باااااك

وفي الصاله كان قاعد قال حازم

حازم
خد السيجاره دي بسرعه ما تخرج انا كنت فاكر ان انا هاجي الاقيك لوحدك النهارده

مازن
لا لا بالله عليك مثلا انا نفسي ابطل بقى انت شفت اللي حصلي وعامل ازاي

حازم
انت اللي دماغك خفيفه شويه طب ما انا بشرب زيي زيك اهو ما بيحصليش اي حاجه يعني

مازن
طب هات وابقى اشربها بالليل في الشارع ولا حاجه وبعدها اخدها

وفي شقتي كنت قاعده وبكلمة نجلاء في التلفون

سهام
يا بنتي مش عايزاك تقلقي خالص والله انا كلمت حازم علشان يشوف شغل ل مازن

نجلاء
والله مش فاهمه هو ايه بيعمل فيا
كده حرام عليه المفروض أن
واحد زيه يبوس ايدو وش
وظهر ان مكمله معاه وهو مش عارف يخليني ام

سهام
اي الكلام ده حرام عليكي هو ب ايدو
يعني وقت ما ربك هيريد هيديكي

نجلاء
حرمت عليه عيشتة ياحبيبتي انا اصلا زهقت منه خالص ونفسي اطـ..ــلق منه يا سهام انتي متعرفيش واحد زية كده يبقا قاعد لي في البيت ليل نهار انتي لو مكان هتتـ..ــخنقيسهام
معلش ماهو برضو غصب عنه اعذريه ده مهما ان كان راجل واكيد حاجة زي كده تعباه نفسيا اصلا فامعلش فوتي

نجلاء
ماشي يا سهام انا هفوت وهعدي كل حاجة ولما اشوف بقا اخرتها ايه معاه الراجل دهوبعدها قفلت نجلاء معايا وخرجت بره الصاله ولقت مازن بيخبي السيجارة قالت له
ايه اللي انت بتخبيه ورا ضهرك ده يا مازن انا شايفاك

حازم
مفيش حاجة يا نجلاء ده انا كنت عازم على جوزك بسيجارة بس هو خايف يشربها قدامك تقوليش امه اللي هتعلقه في السقف

نجلاء
لا وانت الصادق يا حازم السيجارة من السجاير اللي المفروض انها متتشربش من اللي بتبقا محشية صح ولا لا

حازم
ياشيخة دي حاجة كده تفاريحي بس يعني متكبريش الموضوع يا نجلاء يعني مازن بيشرب معايا واجب بس

نجلاء
ازاى ياحازم وبعدين انت جاي تتلف أخلاقه انت متعرفش ان هو ملوش في حاجة

مازن

والله ياحبيبتي فضلت اقوله كده وهو ابدا يقولي لازم تشرب معايا وانا اقوله لا

نجلاء
بلا لا بلا ااه انا هسيب لك البيت وانت اعمل فيه اللي انت عايزة اعمل ما بدالك يا مازن انا خلاص زهقت منك ومن عيشتك

حازم
يانهار ابيض انا شكلي خربت البيت اهدي يا نجلاء واعقلي ميصحش كده ده مهما ان كان جوزك برضو

نجلاء
لا يا حازم هو كده خلاص جاب آخره معايا انا رايحة بيت ابويا ولما يعقل يبقا يجي ياخدني من بيت ابويا

ومشيت نجلاء من البيت ومازن قال لحازم
عجبك كده ياعم حازم انا مصدقت انها حنت عليا وبقت كويسة انا مش عارف انا ليه طاوعتك على القرف ده انا غلطان ياعم

حازم
الله الله جرا ايه يا عم مازن هو انا مش صاحبك ويهمني مصلحتك ولا ايه انت هتعمل عليا انك برئ ما انت بتشرب من زمان وشغال يعني هي جات على السيجارة دي

مازن
ياعم ما أنا برضو مكنش المفروض مكنتش اشرب معاك هنا خالص الله يخربيت الشيطان ياعم انت

حازم
خلاص بقا ماقولت لك اني هرجعها لك انت مالك ياض عامل زي العيل الصغير كده ليه لا حول الله اهدي

وبعدها رجع حازم البيت وقالي
عرفتي اللي حصل مش صاحبتك سابت البيت لمازن ومشيت على بيت ابوها

سهام
يانهار ابيض انت بتتكلم جد يا حازم طيب وهي هتعمل كده ليه وانت عرفت منين

حازم
ما أنا ياستي روحت لهم عشان خاطر اقوله على مصلحة كده ماهو الصراحة صعب عليا اوي لما قولتي لي انه قاعد في البيت وكده رحت لقيتهم والعين نار ياسهام وراحت نجلاء قالت له انا رايحة بيت ابويا وانت لما تبقا راجل تبقى تيجي تاخدني

سهام
لا حول ولا قوة الا بالله طيب ليه بس نجلاء تعمل كده دي الواحده فينا ملهاش غير بيت جوزها وبس هي بقا ليه تمشي ده جوزها غلبان خالص

حازم

سهام
معلش ماهو برضو غصب عنه اعذريه ده مهما ان كان راجل واكيد حاجة زي كده تعباه نفسيا اصلا فامعلش فوتي

نجلاء
ماشي يا سهام انا هفوت وهعدي كل حاجة ولما اشوف بقا اخرتها اي
وبعدها قفلت نجلاء معايا وخرجت بره الصاله ولقت مازن بيخبي السيجارة قالت له
ايه اللي انت بتخبيه ورا ضهرك ده يا مازن انا شايفاك

حازم
مفيش حاجة يا نجلاء ده انا كنت عازم على جوزك بسيجارة بس هو خايف يشربها قدامك تقوليش امه اللي هتعلقه في السقف

نجلاء
لا وانت الصادق يا حازم السيجارة من السجاير اللي المفروض انها متتشربش من اللي بتبقا محشية صح ولا لا

حازم
ياشيخة دي حاجة كده تفاريحي بس يعني متكبريش الموضوع يا نجلاء يعني مازن بيشرب معايا واجب بس

نجلاء
ازاى ياحازم وبعدين انت جاي تتلف أخلاقه انت متعرفش ان هو ملوش في حاجة

مازن

والله ياحبيبتي فضلت اقوله كده وهو ابدا يقولي لازم تشرب معايا وانا اقوله لا

نجلاء
بلا لا بلا ااه انا هسيب لك البيت وانت اعمل فيه اللي انت عايزة اعمل ما بدالك يا مازن انا خلاص زهقت منك ومن عيشتك

حازم
يانهار ابيض انا شكلي خربت البيت اهدي يا نجلاء واعقلي ميصحش كده ده مهما ان كان جوزك برضو

نجلاء
لا يا حازم هو كده خلاص جاب آخره معايا انا رايحة بيت ابويا ولما يعقل يبقا يجي ياخدني من بيت ابويا

ومشيت نجلاء من البيت ومازن قال لحازم
عجبك كده ياعم حازم انا مصدقت انها حنت عليا وبقت كويسة انا مش عارف انا ليه طاوعتك على القرف ده انا غلطان ياعم

حازم
الله الله جرا ايه يا عم مازن هو انا مش صاحبك ويهمني مصلحتك ولا ايه انت هتعمل عليا انك برئ ما انت بتشرب من زمان وشغال يعني هي جات على السيجارة دي

مازن
ياعم ما أنا برضو مكنش المفروض مكنتش اشرب معاك هنا خالص الله يخربيت الشيطان ياعم انت

حازم
خلاص بقا ماقولت لك اني هرجعها لك انت مالك ياض عامل زي العيل الصغير كده ليه لا حول الله اهدي

وبعدها رجع حازم البيت وقالي
عرفتي اللي حصل مش صاحبتك سابت البيت لمازن ومشيت على بيت ابوها

سهام
يانهار ابيض انت بتتكلم جد يا حازم طيب وهي هتعمل كده ليه وانت عرفت منين

حازم
ما أنا ياستي روحت لهم عشان خاطر اقوله على مصلحة كده ماهو الصراحة صعب عليا اوي لما قولتي لي انه قاعد في البيت وكده رحت لقيتهم والعين نار ياسهام وراحت نجلاء قالت له انا رايحة بيت ابويا وانت لما تبقا راجل تبقى تيجي تاخدني

سهام
لا حول ولا قوة الا بالله طيب ليه بس نجلاء تعمل كده دي الواحده فينا ملهاش غير بيت جوزها وبس هي بقا ليه تمشي ده جوزها غلبان خالص

حازم
انتي مالك عماله تدافعي عنه كده ليه ياسهام الله ما تتعدلي كده هو في ايه

سهام
ايه ياحازم في ايه هو انا يعني عشان بقول كلمة حق تقوم تطلع فيا كده وبعدين انت بتغير عليا من مين ده مازن ده طول عمري بعتبرة جوزي اختي وزي اخويا

حازم
ولو يا سهام انتي مراتي ومازن ده راجل برضو وانا مقدرش اسمع مراتي وهي بتدافع عن راجل تاني ماشي

سهام
ماشي ياحبيبي خلاص وانا مش هتكلم عن حد تاني عشان ميصحش كده ابدا انا عارفه

حازم
طيب قومي حضري لي لقمة أكلها يلا بسرعه الا انا جعان

سهام
من عنيا حاضر دقيقة واحده وهكون عملت لك الاكل انا طابخة اصلا الاكل اللي بتحبه

ودخلت المطبخ وهو اتصل بنجلاء وقال لها
اسمعي انا قولت لسهام اني رحت لكم البيت ولقيتك انتي ومازن بتتخانقو عشان كده انتي مشيتي وسبتي البيت

نجلاء
طيب هعرفها كده خلاص وبعدين يا خويا انا جيت عند أبويا عشان الصراحة عايزة اطلق منه بقا خلاص يا حازم انا عايزك انت اتصرف بقا

حازم
يابت ما انا ناوي اتجوزك انتي هو انا يعني طايق البومة اللي عندي ديه ده انا مش طايقها خالص ونفسي اعيش معاكي انتي ياقمري

نجلاء
خلاص بقا انا هستناك هو يطلقني وانت تتجوزني

حازم
اسمعي بقا انتي حاولي ارجعي البيت عشان انا مش هعرف اجي لك عند ابوكي ماشي وانتي عارفه انا ببقا عايز اجي لك علطول انا الصراحة وعدته اني هاجي لك عند ابوكي وارجعك ماشي

نجلاء
خلاص هستناك يا حازم تيجي لي عند ابويا يلا انا هقفل دلوقتي بقا سلام لحسن ابويا يقولي انتي بتكلمي مين

وبعدها انا خرجت من المطبخ وقولت له
انت بتكلم مين في التليفون ياحازم انا جهزت الاكل اهو

حازم
لا ابدا ياستي اصل مازن كلمني تاني دلوقتي وعمال يترجاني عشان اروح اكلم له نجلاء عشان ترجع البيت انتي رأيك ايه يا سهام اروح لها عند ابوها ولا اعمل ايه

سهام
والله ياحبيبي انت لو رحت تصالحهم على بعض يبقا انت كده هتعمل خير فيهم ده الاتنين مش بيستغنو عن بعضهم خالص وانت بقا ياحبيبي يبقا كتر خيرك

حازم
خلاص هبقا افكر في الموضوع ده كده وابقي اروح لها عند ابوها بس انا بيني وبينك انا مش بطيق الراجل ابوها ده ولا مراتة دي مراتة دي لوحدها عايزه لها دماغ

سهام
معلش يا حبيبي انت اتجنبها وخلي كلامك مع ابوها وبس وهو بقا يتصرف ويخليها ترجع لجوزها

حازم
خلاص خلاص يا سهام انا بكرة بعد مارجع من الشغل كده هبقا اروح لحد عندهم وربنا يستر بقا

وبعد شوية لقيت حماتي طالعه عندي وبتقولي
جرا ايه يا حبيبتي هو انتي مش عايزة ابني يجي عندي ولا ايه وانت ياحبيب امك مبقتش تعدي عليا خالص بقيت تيجي من بره على هنا علطول هي امك دي ملهاش حق عليك يعني

سهام
طيب وانا مالي بس يا حماتي هو اللي لسه راجع من برة انا بقا مالي يعدي عليكي ولا يجي على هنا هو انا يعني اللي بقولة مايعديش عليكي

الحما
وليه لا ياختي ما أنا عارفاكي بت سماوية وقلبك اسود وانتي اللي بتعصية عليا دايما

سهام
انا برضو ماترد على امك ياحازم ولا انت بس مفيش في دماغك الا الاكل انت نازل اكل وسايب امك تقول عليا كده ينفع ياحازم

حازم بياكل وبوقه مليان وقال لها
جرا ايه ياما وهي يعني سهام هتمنعني عنك ليه انا اللي كنت في مشوار وجيت طلعت على هنا علطول عشان كنت جعان بس وعايز اكل

الام
ايوه ايوه دافع عنها ياخويا ماهي مراتك حبيبتك وانا حي الله امك وبس يعني هي أغلى عندك مني

حازم
متقوليش كده ياما انا معنديش أغلى منك في الدنيا كلها وبعدين سهام دي بتحبك ياست الكل

الام
لا ياخويا وانا مش عايزاها تحبني انا كفايه عليها تحبك انت وبس بقولك ايه انا نازله تحت وإياكي يا حازم تتكرر تاني والاقيك تطلع كده من غير ماتعدى عليا

وبعدها نزلت حماتي وانا قولت لحازم
عجبك اللي امك عملتة ده ياحازم انا ساكتة عشانك انت بس امك زودتها اوي بقا الصراحة هو انا كنت عملت لها ايه يعني طب ده انا قايدة لها صوابعي العشره شمع

حازم
يوووه بقولك ايه ياسهام انا مش عايز وجع دماغ وبعدين احنا لسه بنقول على اللي سابت بيتها ومشيت ولا انتي كمان بقا هتعملي حجة وتقولي امشي واسيب لك البيت

سهام
لا يا حازم انا اعقل من اني اسيب بيتي وامشي اصلا انا اكبر من كده ياحبيبي على العموم اامك دي انا بعرف اتصرف معاها وبجيبها بشوية حنية سيبك انت

وفي بيت ابو نجلاء كانت مرات ابوها قاعده مخنوقة منها وقالت لها
هو انتي ياختي ناويه تتطولي في القاعده عندنا هنا ولا ايه وبعدين هو مش بيت جوزك أولى بيكي ولا ايه

نجلاء
والله انا قاعده في بيت ابويا يا فوزية ومش عايزة كتر كلام واصلا اصلا محدش يقدر يمشيني من هنا ولا ايه يابا

ابوها بيشرب شيشة وقال لها
ايوه يا نجلاء بيت ابوكي يا بنتي بس بيت جوزك بيكي أولى طبعا وانتي هنا النهاردة ولا بكرة ولا بعده انتي مسيرك راجعة لبيت جوزك وفوزية بتتكلم صح

نجلاء
لا بقا انا حره وانا هنا في بيتك ومفيش حد يقدر يقولي امشي من هنا وانا همشي بمزاجي لما المحروس يجي يصالحني

قالت كلامها ودخلت جوه وفوزية قالت لابوها
عجبك اسلوب بنتك ده يامحروس ولا مش عجبك هو انت يعني معايا خالص ولا انا في دماغك كتك الهم راجل

وبعدها تاني يوم راح حازم بيت ابو نجلاء وقاله
انا جاي لكم النهاردة عشان ارجع نجلاء لجوزها أصله ياعيني من ساعت لما هي مشيت وهو مش طايق نفسه خالص

فوزية
طيب ياخويا ولما هو مش قادر على بعدها كده مجاش هو ياخدها بنفسه ليه بعت لما واحد بداله ليه هو انتي المحامي بتاعه ولا المحامي بتاعه

نجلاء
جرا ايه يا فوزية حازم ده يبقا صاحب مازن وكمان كان جارنا في البيت القديم يعني الراجل جاي يعمل خير ونقوله كتر خيرك مش نسمعه كلام ملوش لازمة

فوزية
ياختي اولعي انتي وهو وجوزك وانا مالي بيكم انتو الاتنين وعايزة ترجعي ارجعي بالسلامة طب ده يوم المنى يوم ما تمشي من هنا

نجلاء
والله يا فوزية لو ما اتلميتي لكون مورياكي

حازم
خلاص بقا يا نجلاء يلا بقا ادخلي لمى هدومك وتعالي اروحك لبيت جوزك يلا ربنا يهدي النفوس يارب

وبعدها رجعت نجلاء مع حازم على بيتها وقالت له
تعالي ادخل ياحازم الموكوس شكله مش هنا تعالي ده انت وحشتني اوي ياخويا تعالي

حازم
يخربيت عقلك يابت انا خايف ليكون جوه ولا حاجة تودينا في داهيه

نجلاء
ولا جوه يعني ياحازم هيعمل ايه ده ملوش لازمة اصلا

حازم
يابت بطلي كلامك ده وبعدين بقا في حلاوتك دي يابت انتي عماله تحلوي تحلوي وبعدها لك

نجلاء
هيهي يوه كتك ايه يا حازم وعلى كلامك الحلو ده انت عارف انا بحسدها عليك الست سهام دي هوووف

حازم
جرا ايه يا نجلاء الله وبعدين معاكي يابت انتي وفي اللحظة دي حضنتة ودخل مازن وقال لهم
انتو بتعملو ايه هنا انت بتعمل ايه ياحازم انت بتخوني مع مراتي

حازم
لا لا يا مازن متفهمش غلط دي بس انا كنت بواسيها عشان بس كانت زعلانة منك بقولكم ايه انا ماشي مراتك عندك اهيه واتصالحو بقا انت وهي

ومشي حازم ونجلاء قالت له
انا بخونك معاه ماطلقني ياراجل انت الله انت مخليني على ذمتك ليه لما شوفتني في حضن راجل تاني عشان انت مش راجل يامازن

مازن زعق فيها وقال لها
اسكتي يانجلاء انا مش عايز اسمع صوتك انتي خاينة وانا مش هتعامل معاكي انا هوريكي يانجلاء

ومشي مازن وجه عندي البيت وانا كنت لبسه لبس خفيف وفتحت الباب ومازن قالي
جوزك فين يا سهام وزقني ودخل وانا قولت له
انت ايه اللي دخلك هنا يامازن انت اتجننت انت ازاى تزقني وتدخل عليا وانا بالشكل ده

مازن
جوزك بيخونك مع مراتي ياسهام جوزك ومراتي خاينين

سهام بصدمة
انت بتقول ايه يا مازن معقوله الكلام ده ازاى كده وفي الوقت ده الباب خبط وقولت لمازن ادخل البلكونة بسرعه عشان اكيد ده حازم ادخل

ودخل البلكونه ولما حازم دخل واجهتة وقولت له
انت كنت عند نجلاء بتعمل ايه في بيتها يا حازم انت بتخـ..ــوني مع نجلاء

حازم ارتبك وقال
انتي م م مين اللي قالك كده

خرج مازن من جوه وقاله
انا ياحازم اللي قولت لها انك خاين لاني شوفته في حضـ..ــن مـ..ــراتي وعلى فكرة البوليس جاي لك دلوقتي

حازم بصدمة
وانت بتعمل ايه هنا وانتي لبسه كده ليه ياسهام

مازن مسكة ضربه وبعدها جات الحكومة وقبضت على حازم جوزي وهو اتهمني بالخـ..ــيانة زي ما انا اتهمته وبعدها اتطـ..ــلقت منه ودلوقتي عايشة حياتي من غير جواز لان مفيش راجل له اما.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock